În mijlocul uralelor şi al bucuriei minerilor elveţieni, o gigantică maşină de săpat, poreclită Sissi, a străpuns ultimii metri de stâncă, din zona St. Gotthard, a Alpilor Elveţieni, terminând astfel cel mai lung tunel din lume, transmite AP.

„Acesta este cel mai minunat moment din cei 36 de ani de construcţii de tuneluri”, a declarat maistrul Eduard Baer.
Construcţia tehnică a tunelului va dura aproximativ 60 de ani, acesta fiind început în anul 1947, când inginerul Eduard Gruner a conceput proiectul, iar turnelul va fi dat în folosinţă în anul 2017.Săpăturile propriu-zise au început însă în anul 1996.
Tunelul are 57 de kilometrii lungime, iar când acesta va fi deschis va deveni cel mai lung tunel din lume, luându-i astfel locul construcţiei Seikan din Japonia (53,6 kilometri).
Noul tunel, Gotthard Base, este văzut ca un reper important în crearea unei reţele de transport de mare viteză care să facă legătura între toate colţurile Europei.
Pe lângă faptul că va uşura traficul de suprafaţă şi va reduce poluarea pe drumurile alpine, tunelul va asigura şi o legătură ferată de mare viteză între nordul şi sudul Europei.
Săpatul tunelului a durat 14 ani, iar roca excavată ar fi suficientă pentru a construi cinci piramide egiptene.
Directortul oficiului federal de transport din Elveţia, Peter Fueglistaler, a declarat ziua de vineri „o zi de bucurie pentru Elveţia”.
„Nu suntem un popor care să se emoţioneze foarte tare, dar dacă ai cel mai lung tunel din lume, acest lucru este foarte emoţionant”, a declarat Peter Fueglistaler.