Romenian Rescue Association este un ONG cu scop caritabil, non-profit, pentru ajutorarea persoanelor aflate in dificultate.

Infiintat in decembrie 2009 pana in prezent, RRA s-a dezvoltat de la o echipa de 10 oameni care aveau la dispozitie un singur sediu, la 17 formatiuni judetene in Bucuresti-Ilfov, Braila, Galati, Tulcea, Bacau…

Conform studiilor de specialitate, atat in cazul dezastrelor cat si in activitatile de salvare de zi cu zi, fortele profesioniste nu beneficiaza de ajutorul ONG-urile calificate in acordarea de prim-ajutor si salvarea victimelor. Exceptii fac cateva organizatii non-guvernamentale din Romania care, din lipsa de fonduri, intrerup activitatea sau nu pot lua parte la diverse actiuni. RRA isi propune sa ajute fortele profesioniste (SMURD, Servicii de ambulanta, Pompieri, Protectie civila, Jandarmerie, Politie, Serviciul Salvamar si Serviciul Salvamont) prin mijloacele asociatiei, respectiv personal, tehnica de interventie si fonduri necesare achizitionarii de alimente in cazul dezastrelor pentru ajutorarea sinistratilor.

Personalul voluntar este pregătit prin intermediul partenerilor în domeniul primului ajutor, alpinism utilitar, TSA, salvamar şi managementul situaţiilor de urgenţă. Voluntarii participă la aplicaţii, antrenamente şi tabere de pregătire, organizate atât la nivel naţional cât şi la nivel local.

Romanian Rescue Association filiala Bacau este acum intr-un mare impas, ea avand nevoie de un buget pe care in momentul de fata il poate detine doar cu ajutorul sponsorilor si donatiilor facute de catre populatia braileana.Banii vor fi folositi pentru achizitionarea de targi, truse profesionale de prim ajutor, dar mai important de atat, echipamentul voluntarilor care in momentul de fata nu exista. Romanian Rescue Association (RRA) Braila spera ca i se vor alatura cei care cred in ei si ca vor reusi sa obtina acei bani fara de care nu ar putea sa isi continuie activitatea.

 

Marturiile voluntarilor braileni:


Robert Martinescu, 17 ani

Voluntariatul în RRA, este o formă de a te integra într-un colectiv şi de a cunoaşte oameni noi şi o modalitate de a învăţa prim ajutor. RRA este totodată o organizaţie interesantă, care te ajuta să asimilezi noţiuni de prim ajutor de la persoane cu experienţă, noţiuni ce pot fi ulterior puse în practică în cazul în care un prieten, o rudă sau un necunoscut are o problemă şi tu îl poţi ajuta”.
Sandru Adriana, 17 ani

„Am inceput voluntariatul in RRA din dorinta de a cunoaste cateva tehnici de prim-ajutor, iar acum sunt de aproximativ un an voluntar in cadrul Asociatiei RRA si pot spune ca odata cu trecerea timpului am asimilat niste notiuni legate de prim-ajutor, am participat la diferite simulari de dezastre, mi-am facut noi prieteni in toata tara”
Niculita Mihai Edmond, 16 ani

„Voluntariatul in RRA inseamna o oportunitate de a ajuta oameni lipsiti de ajutor, aflati in dificultate, cu notiunile de prim-ajutor invatate in RRA pot intervenii atunci cand vad o persoana cazuta pe strada, pot sa-mi dovedesc mie insumi ca desi am 16 ani pot oferi asistenta pre-medicala victimelor.Din aceste motive am ales voluntariatul in RRA”
Emilia Neculai, 17 ani


„De ce am intrat în RRA?Simplu!Curiozitatea. Era ceva nou, persoane noi. Aici am învăţat multe lucruri interesante, iar cel mai important lucru este faptul că mi-am făcut noi prieteni. Este un pas spre drumul pe care vreau să-l urmez: medicina”.
Carlan Diana Alina, 17 ani

„Am intrat in aceasta asociatie dintr-un singur motiv: Dorinta de a invata lucruri noi.Cum am aflat de RRA?Pai.. niste prieteni m-au intrebat daca vreau sa intru in RRA, stiind ca vreau sa dau la medicina. Mi-au povestit ceea ce se face in RRA si am ales sa vin odata, mi-a placut iar acum sunt in continuare in RRA.De ce? Pentru ca invat lucruri care m-ar ajuta in viitor si este foarte placut! ”