Cuil
Câţiva foşti angajaţi ai companiei Google au lansat un nou motor de căutare, Cuil, care ar reuşi să adune informaţii mult mai bine şi mai repede decât ce există pe piaţă. După cum transmit corespondenţii BBC, noul portal, ca de altfel tot ce s-a lansat până acum, se va bate de fapt cu produsul companiei de la care au plecat, Google.

Numele noului motor de căutare, Cuil, vine din galeză şi înseamnă cunoştinţe sau alun.

Creatorii săi spun că foloseşte peste 120 de miliarde de pagini internet pentru baza sa de date.

Ar fi mai mult decât accessează cunoscutul Google, gigantul motor de căutare care de altfel a renunţat de mult să mai spună câte pagini indexează.

Cuil susţine că tehnologia pe care o foloseşte sunt cu mai mulţi paşi înainte faţă de metodele care i-au adus imensul succes lui Google.

Mai exact, în loc să ia în calcul numărul şi calitatea legăturilor care te duc de la o pagină la alta, aşa cum face Google, Cuil încearcă să şi proceseze informaţiile găsite în pagină şi să înţeleagă mai bine termenii de căutare folosiţi de utilizatori.

Iar rezultatele sunt afişate în format ca de revistă, mai degrabă decât ca o listă.

Spre deosebire de Google, noua companie şi-a propus să nu reţină nici un fel de informaţii despre ceea ce caută utilizatorii pe internet.

Cuil nu sunt primii care vor să detroneze Google – sunt mulţi deja care au încercat şi nu au reuşit să ia măcar o bucată din piaţa ocupată de Google.

La momentul de faţă mai există încă – Teoma, Vivisimo, Sanap, Mahalo şi Powerset.

Însă, după cum spun majoritatea specialiştilor, e foarte greu să te iei de piept cu Google. N-aveţi decât să-i întrebaţi pe cei de la Microsoft!